Det här är jag

50+
Oftast glad, ibland ledsen. Och ibland nere för räkning med panikångest.
Mamma till store D, farmor till lille D, faster till stora P och lilla M.
Matte till Muffins och Rosa
Jobbar som kundrådgivare på eon och trivs mycket bra med jobbet och mina arbetskamrater.
Älskar att skriva


tisdag 17 september 2013

Tisdag

Höll på att skriva onsdag som rubrik på denna dagen, det bevisar väl att dagarna bara flyger iväg. Nu har vi börjat gå mot hösten med stormsteg - läs: det har varit molnigt och kyligt i söndags och måndags.
På ett sätt är det skönt med hösten men samtidigt är det ju tråkigt att sommaren är slut. Men vilken härlig sommar som vi har haft, jag har verkligen njutit av varje dag. Sol och lagom värme, det gillar jag och hoppas på fler sådana här somrar.
Har umgåtts mycket med lille D och det är alltid lika härligt. Det är härligt att umgås med honom oavsett vilken årstid det är, vi hittar alltid något kul att göra. Här leker han i vattenleken i Strömsparken en av de soliga, somriga dagarna.


Det blir inte så mycket uppdateringar och jag har ingen vettig förklaring till varför det blir så glest. När jag inte bloggar så har jag hur många uppslag som helst att fundera kring och skriva om, så skaffar jag blogg och det blir aldrig nerskrivet. Knasigt.

Har även varit väldigt trött de senaste dagarna, orkar inte med något vettigt att göra hemma heller. Jobbar, äter, sitter vid datorn och sover, det är vad jag gör och det är förödande tråkigt. Jo, jag stickade ju en tröja till lille D, så här fin blev den och han blev jätteglad för den.


Med min avgiftning går det si så där. Klarar vissa dagar utan socker och vissa dagar faller jag som en fura. Jag tar inte de dåliga dagarna som misslyckanden, jag ser dem som nyttiga lektioner för vad jag behöver jobba med.
Det jag ser det mest akuta är det faktum att jag inte klarar av att gå in i en mataffär utan att köpa något gott. Det går bra så länge jag kan hålla mig ifrån affären men till slut måste jag ju handla mat. Det spelar ingen roll om jag går och handlar på veckoslutet mitt på dagen, mätt och belåten eller efter jobbet trött och sugen; det hamnar något sött i kundkorgen oavsett.
Jag måste försöka få någon som kan gå och handla med mig och som kan hindra mig från att köpa socker. Det är lättare att låta bli om jag måste "rättfärdiga" mitt sockerköp inför någon annan än mig själv.
Ska försöka hänga med sonen och storhandla när han åker och på så sätt minimera köptillfällena. Kanske lilla M kan hjälpa till och följa med när det behövs handla i veckorna. Eller jag kanske ska fråga någon som jag kan ringa när jag är i affären och prata med den personen så att jag distraheras.
Finns mycket att jobba med där.

Idag hade vi gruppmöte på jobbet och det bjöds på bulle. Jag satte mig bredvid jobbarkompis M och påminde henne om att hon skulle ge mig onda ögat om jag försökte ta. Faktum är att det var inte svår att låta bli, jag visste ju att hon visste att jag lovat att låta bli. Hade känts pinsamt att ta bulle och förklara för M varför jag tog sockret, lättare att låta bli.

Nu ska jag snart gå och lägga mig




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar