Det här är jag

50+
Oftast glad, ibland ledsen. Och ibland nere för räkning med panikångest.
Mamma till store D, farmor till lille D, faster till stora P och lilla M.
Matte till Muffins och Rosa
Jobbar som kundrådgivare på eon och trivs mycket bra med jobbet och mina arbetskamrater.
Älskar att skriva


onsdag 11 september 2013

Äntligen bilder

Usch, idag har jag varit så, så, sååååå trött. Katterna var igång i natt igen och jag sov dåligt på grund av att de förde sådant liv, de sprang runt som en elefanthjord och mattorna låg på trekvart. Då önskar jag att jag bara kunde slänga ut dem.

Men de kan ju vara gulliga också, som här Rosa som sover i dockskåpet. Jag har hållit på och sjasat ut henne därifrån men hon är mer ihärdig och envis än jag så hon får ligga där inne. Hon kommer nog att bli gruvligt besviken när Annika på Grobladet blir färdig med framsidan som ska hängas på huset. Sedan ska jag börja fixa med inredning och pryttlar, åhhh, så mycket fint det finns.




Här kommer också bilder på det jag köpte på ÖstgötaDagarna i söndags.
Jag köpte ett underlägg, som peppar upp mig



Köpte två kryddor, Citronsalt och Örtsalt, örtsaltet är jättegott! Citronsaltet har jag inte testat i matlagning än men den är god när jag smakat på det.



Köpte även födelsedagskort för någon som snart fyller år.



Och så köpte jag en sak till men den är en julklapp så den visas inte här.

På jobbet bjuds det ofta på fikabröd och alla sorters goda kakor, även godis dyker upp ofta. Det kan vara jättesvårt att motstå så idag kom jag överens med min jobbarkompis M att hon ska kasta onda ögat på mig om jag sträcker ut handen för att ta för mig av godsakerna. Att hon vet att jag ska avstå från godiset gör det också lättare att låta bli. Beslutet att ta eller inte ta är mitt, M ska hjälpa mig att stå fast vid mitt beslut att inte ta.
För vem vill utsätta sig för arga blickar och onda ögat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar