Det här är jag

50+
Oftast glad, ibland ledsen. Och ibland nere för räkning med panikångest.
Mamma till store D, farmor till lille D, faster till stora P och lilla M.
Matte till Muffins och Rosa
Jobbar som kundrådgivare på eon och trivs mycket bra med jobbet och mina arbetskamrater.
Älskar att skriva


torsdag 22 augusti 2013

Uppdatering om Muffins

Jag måste ju uppdatera om Muffins. För några veckor sedan sökte jag efter ett nytt hem åt honom via min Facebooksida eftersom saker och ting var så jobbiga. Han gick här och jamade hela dagarna samt nätterna, slogs med Rosa och var allmänt störig. Jag hade inte sovit en hel natt på flera veckor och var verkligen trött på kattskrället.

Jag hade testat allt, tyckte jag. Tagit ut honom, vilket han hatade. Lekte lite extra med honom men det märktes ingen skillnad, testade till och med kattferomon, och ingenting hjälpte. Usch så trött jag var.

Nu är dock saker och ting mycket bättre och Muffins behöver inte flytta. Jag gav den där feromongrejen en ny chans och köpte en refill som verkar ha gjort susen.

Muffins jamar mycket fortfarande men han har varit väldigt pratsam ända sedan han var en yttepytte kattunge och så länge han pratar på dagtid så är det okej. Han bråk-leker med Rosa men inte lika häftigt som tidigare och det bästa av allt; han sover på nätterna.

Så nu är han en riktig drömkatt, han är så mysig och gosig och kelen så det står härliga till. Så skönt att jag slipper tänka på att lämna bort honom för det vill jag verkligen inte. Fortsätter Feliway att fungera så är allt frid och fröjd.

Några bilder på gullekatten.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar