Det här är jag

50+
Oftast glad, ibland ledsen. Och ibland nere för räkning med panikångest.
Mamma till store D, farmor till lille D, faster till stora P och lilla M.
Matte till Muffins och Rosa
Jobbar som kundrådgivare på eon och trivs mycket bra med jobbet och mina arbetskamrater.
Älskar att skriva


söndag 4 augusti 2013

Söndag

Jaha, då är det söndag och en veckas semester är slut, ska faktiskt bli riktigt skönt att jobba en vecka. Visserligen är det segt att jobba vissa dagar och ibland har jag ingen lust att jobba alls men eftersom jag inte åker någonstans eller har så speciellt mycket att göra på dagarna blir det så tokigt när jag är ledig. Jag är uppe sent på kvällarna, sover halva dagarna och mår dåligt resten av tiden på grund av att jag inte gör något av mina dagar. Det blir man inte uppiggad av.

En vecka är skönt att vara ledig, då hinner jag fixa med grejer hemma, hämta lille D på dagis och göra små utflykter eller annat kul med honom, umgås kanske med någon kompis en dag.

Min semester är inte helt slut än, har två halva veckor kvar, riktigt skönt att dra ut på det hela och spara dagar så jag har strödagar att ta ut under hösten och vintern. Inte fy skam.

Dessutom har ju denna sommar varit helt makalös, sol och värme varje dag - bättre kan man inte ha det.


Från det ena till det andra.
Här i Norrköping har vi löst problemet med A-lagare som ockuperar parkbänkarna i stan
(Eller så är allt en del av en konstutställning som firar att Konstmuseet fyller 100 år)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar