Det här är jag

50+
Oftast glad, ibland ledsen. Och ibland nere för räkning med panikångest.
Mamma till store D, farmor till lille D, faster till stora P och lilla M.
Matte till Muffins och Rosa
Jobbar som kundrådgivare på eon och trivs mycket bra med jobbet och mina arbetskamrater.
Älskar att skriva


onsdag 21 augusti 2013

Sista semesterveckan

Jupp, nu drar det ihop sig, bara dagar kvar av semestern. Efter starka höstvibbar har vädret tagit sig och det är soligt och varmt, inte jättevarmt men alldeles lagom för mig som inte gillar 30 grader i skuggan. Idag blev det lite mer moln också men inte heller det gjorde något.
 
Jag hämtade Lille D från dagis klockan ett och vi var ute i parken och lekte. Vi åt mellanmål i parken och han tycker att det är så mysigt att fika ute, var till Brasseriet och köpte varsin "hembakad" fralla med skinka samt att vi delade en jättestor kanelbulle. Vi åt inte riktigt hela mackorna utan matade änderna med resterna, fast bullen ville vi inte dela med dem.
 
Lite senare på eftermiddagen tog vi spårvagnen ner till stan och köpte skor till Lille D, han Spindelmannen skor hade gått söner och de var för små också så han behövde nya. Jag hittade en hel del snygga modeller men Lille D var mycket bestämd; det skulle vara Spindelmannen skor. Så det blev det.
 
Sen var det dags för hans mamma hämta honom, jag tror nog att Lille D somnar ovaggad i kväll, jag kommer definitivt att göra det. Är helt slut efter en hel eftermiddag ute. Samtidigt är det ju skönt att komma ut och få frisk luft, blir inte av annars.


Jag älskar ju småbarnsgrammatik och jag älskar även det faktum att Lille D inte pratar riktigt rent än, det är ett språkljud som han inte fått kläm på. Så här låter det
 
-Vad står det på hylten?
-Jag kan hälv.
-Jag har simmat i hön, det var jättehönt.
-Hung "blinka lilla härna där"!

Gullunge
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar