Det här är jag

50+
Oftast glad, ibland ledsen. Och ibland nere för räkning med panikångest.
Mamma till store D, farmor till lille D, faster till stora P och lilla M.
Matte till Muffins och Rosa
Jobbar som kundrådgivare på eon och trivs mycket bra med jobbet och mina arbetskamrater.
Älskar att skriva


tisdag 6 augusti 2013

Problem

Ja, det undrar jag verkligen. Jag vet att man inte ska gnälla och vara pessimistisk. Inte fråga "varför jag" när man lika gärna kan konstatera "varför inte jag". Men ibland blir det bara för mycket.

Jag har problem med min katt Muffins.
Han är ett år och har hur mycket energi som helst vilket han inte får utlopp för här hemma. Han jamar och skriker väldigt mycket, får tokryck och springer runt som värsta virvelvinden på våra 60 kvadrat. Han sover inte på nätterna, följaktligen har inte jag heller sovit ordentligt en enda natt på ett år vilket börjar ta på krafterna. Oftast börjar han jama och härja vid fyra tiden på morgonen vilket ju är rena rama döden för mig som ska gå upp runt halv sju för att gå till jobbet.
Ligger jag kvar i sängen så börjar han att jama jättehögt, tugga på böcker i bokhyllan, krafsa och öppna dörren till städskåpet, hoppa upp på fönsterbrädan och putta ner blomkrukor (visserligen okrossbara och tomma men ändå) och jag kan inte sova.
Jag ger dem mat och ibland går de och lägger sig igen, men jag är ju klarvaken och kan inte somna om. Oftast blir det high life med buller och bång och jag kan inte sova.

Jag skaffade en till katt för att Muffins skulle ha sällskap på dagarna när jag jobbar, tänkte att det kanske får honom att bli lite lugnare.
Gick si så där. Han leker och bråkar med Rosa men man ser att hon inte tycker att det är lika roligt som han utan är rejält trött på honom av och till. Man ser frustrationen hos honom även där, han försöker få henne att leka och när hon inte vill attackerar han henne med ett mindre eller större rabalder som följd.

Samtidigt är han världens sötaste katt, han är kelig och gosig, vill sitta i famnen och spinner jättehögt.

Ändå har jag lagt ut på Facebook att jag söker ett nytt hem för honom.

Jag mår dåligt eftersom jag älskar kattskrutten och tycker det är skönt att ha lite sällskap eftersom jag är så mycket ensam hemma.

Det är inte länge sedan jag fick ta bort min hund Greta och nu behöva lämna bort ett djur till känns inte bra. Jag är jätteledsen och mår dåligt och ältar frågan varför inte saker och ting kan funka någon gång.

Här är han, bråkstaken





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar