Det här är jag

50+
Oftast glad, ibland ledsen. Och ibland nere för räkning med panikångest.
Mamma till store D, farmor till lille D, faster till stora P och lilla M.
Matte till Muffins och Rosa
Jobbar som kundrådgivare på eon och trivs mycket bra med jobbet och mina arbetskamrater.
Älskar att skriva


onsdag 7 augusti 2013

Oooooh, onsdag

Första dagen i denna vecka som jag jobbade hel dag till 16:30, hade sådana arbetsuppgifter som inte tillåter att ansöka om arbetstidsförkortning. Det gick bra förutom att ett par timmar på eftermiddagen gick jättesegt. Det var det inte bara jag som tyckte utan jag och jobbarkompisen satt och suckade i kapp och visste inte hur vi skulle klara oss utan att totalt säcka ihop.
Få se hur det blir i morgon.

Tror ni att Muffins kan läsa? Undrar om han har läst här i bloggen och på Facebook, eller kanske är det någon som har tipsat honom om att han sitter lite löst till. Han sov hela natten och har varit nöjd med den lek jag erbjudit honom, inget gap och skrik nu på eftermiddagen. Jo, han är ju pratsam och det har jag inget emot, det är det där högljudda skrikandet jag blir så stressad av. Tillochmed hans lekande med Rosa har varit mer lugnt idag.
Jag pratade av mig på jobbet med en annan kattägare och hon tyckte att jag skulle fortsätta att härda ut, hennes katt blev det folk av först när den var runt två år. Måste säga att det lättar på trycket och stressen att prata med någon istället för att ensam sitta och älta tankar som bara går runt, runt. 
Om det bara fortsatte att bli bättre, lite i taget men ändå så att jag såg förbättringar så skulle det vara skönt. För egentligen vill jag ju ha kvar Muffins men ska han vara kvar så måste han må bra.

Jag pratade om det redan i min gamla blogg; våndan av att bo granne med Norrköpings Rådhus. Detta på grund av klockspelet som spelar två gånger om dagen, 12:00 och 17:00, hur låten som spelas sätter sig i hjärnan och man går och nynnar på det som spelats sist.

Det här är vad jag har nynnat på de senaste veckorna eftersom det är den som spelas 17:00. Helt okej i och för sig för det är den vackraste sommarpsalmen tycker jag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar