Det här är jag

50+
Oftast glad, ibland ledsen. Och ibland nere för räkning med panikångest.
Mamma till store D, farmor till lille D, faster till stora P och lilla M.
Matte till Muffins och Rosa
Jobbar som kundrådgivare på eon och trivs mycket bra med jobbet och mina arbetskamrater.
Älskar att skriva


söndag 11 augusti 2013

Drömmar

Utan att analysera för mycket och för långrandigt så kan jag berätta att jag kommer från en omgivning som inte har stöttat drömmar. Man skulle inte drömma, inte tänka på något som var lite ouppnåeligt eller längre bort än dagens bekymmer.
Satt jag stilla för länge fick jag höra från mormor:
- Sitt inte där och dröm! Gå och (insätt valfritt verb som innebär att du rör på dig eller sysselsätter dig med något vettigt)
Gjorde jag något annorlunda eller roligt så nog noterades det, oftast med överseende kommentarer om att Kirsi är ju som hon är och tokerierna växer bort som tur är.

Det här har följt med mig, även som vuxen har jag fått hör hur tokigt och larvigt och dumt det är när jag har försökt förverkliga någon liten, liten dröm. Stora drömmar vågar jag knappt ens drömma i min ensamhet.

Nu är jag medelålders och inser verkligen att jag inte kommer att leva förevigt, att förverkliga mina drömmar ligger i mina vuxna händer - inte hos den lilla kuvade unge jag en gång var.
Jag kan fortsätta att drömma om större saker och medans jag gör det kan jag förverkliga de mindre drömmarna och hyscha åt de förflutnas fördömande röster i mitt huvud medans jag gör det jag vill och drömmer om.

Sååååååå..........
 
 
 
 
 


Nu ska ni få se..........












Jag har köpt ett dockhus!
 
Har alltid, alltid drömt om att få äga ett dockhus, att inreda, fixa och dona med pyttesmå miniatyrer och underbara små ting.
 
Det är inget vanligt litet hus utan jättestort och precis vad jag drömt om. Här får ni ett litet hum om storleken när ni jämför med Muffins som är nyfiken



 
 
Hade jag råd att köpa huset? Nej
Har jag plats för det? Nej
Har jag en dröm? Ja
 
Så nu ska jag sakta med omsorg och glädje inreda det där huset och njuta djupt av varje ögonblick.
 
Och till alla de påträngande kommentarerna från mitt förflutna som försöker tala om att vuxna människor inte gör sådant här - här är till er




2 kommentarer:

  1. Jag är på din sida Kirsi, skit i vad folk tycker och tänker. Gör det du vill och det du mår bra av, det gör jag! KRAM :D

    SvaraRadera