Det här är jag

50+
Oftast glad, ibland ledsen. Och ibland nere för räkning med panikångest.
Mamma till store D, farmor till lille D, faster till stora P och lilla M.
Matte till Muffins och Rosa
Jobbar som kundrådgivare på eon och trivs mycket bra med jobbet och mina arbetskamrater.
Älskar att skriva


onsdag 14 augusti 2013

Ditten och datten på en onsdag

Jag har en ganska så stor garderob, man kan gå in i den och allt. Men jag har inte lyckats få det att funka, mestadels har det varit saker inkastade där huller om buller så att man inte fick in en stortå ens. Med jämna mellanrum har jag fått fnatt och städat och ordnat men efter ett par veckor har det sett likadant ut.
Nu har jag funderat på att jag ska köpa en byrå och sätta in där och ta ut skåpet som jag har haft där för den känns mest i vägen, inte som något som hjälper till att hålla i ordning. Skåpet stod i hallen och jag tänkte fota det för att sälja på loppis, alltid kan man få en hundring för den, resonerade jag.

Och då - efter ett flera år i lägenheten - slog det mig att jag kan ju ha skåpet i städskåpet! Kom inte och säg att jag är dum, bara lite trögtänkt ibland. Så här ser det nu ut, skåpet är till vänster med diverse saker som har tagit plats i min garderob tidigare.


Bild inifrån garderoben kan jag inte visa än, det är en jätteröra där inne eftersom jag inte har den där byrån än att sortera saker in i. Dessutom finns där lådor som innehåller ski.... ursäkta, lådor som innehåller bra saker som ska säljas på loppis.

Ikväll har jag tvättstugan och det känns mycket konstigt. Under flera år har jag tvättat varannan söndag mellan 12:30 och 18:00, nu har jag tröttnat på det och vill hålla helgerna helt fria så jag ska ta tvätten i veckorna. Har tänkt att om jag tvättar en gång i veckan så blir det inte så mycket tvätt och det går fort att tvätta allt. Men att börja tvätta 18:00 känns som om jag håller på att tvätta på mitt i natten.

Nu ska jag gå och plocka ur maskinerna och hänga på tork och fylla i en maskin till, sedan är det klart för denna gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar